image-255

Chemia w jedzeniu, czyli dodatki do żywności

Obliczono, że przeciętne spożycie szkodliwych dla organizmu dodatków do żywności może sięgać nawet 10-20 g. Np. w małym pudełku jogurtu owocowego „light” (150 g) znajduje się aż 10g chemicznych ulepszaczy, które nie są dla ustroju obojętne. Warto więc spędzić więcej czasu nad lekturą składu ulubionych produktów.

Najwięcej szkodliwych dodatków mają produkt mocno przetworzone, takie jak konserwy, zupy w proszku, gotowe desery. Oczywiście, nie należy też popadać w skrajność, ale zdecydowanie zdrowiej będzie ograniczyć spożywanie tych produktów na rzecz jak najświeższych.

Przewodnik po E

Litera „E” przy składniku oznacza, ze został on przyjęty do użytku w krajach Unii Europejskiej, zaś kolejne liczby informują o jego rodzaju:

  • E 100-199 - barwniki i pigmenty
  • E 200-269 - konserwanty
  • E 270-399 - przeciwutleniacze i stabilizatory
  • E 400-499 - substancje zagęszczające 
  • E 500 i powyżej - inne dodatki
image-219

Jan Kowalski

Dietetyk.

Może Ci się spodobać

image-252

Jesteś tym, co jesz

image-260

Jaką wodę wybrać?

image-244

Masło czy margaryna?

image-271

Czy mleko jest naprawdę zdrowe?

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie.